Saturday, October 20, 2007

kall solig helg i okt 07

Sitter och lyssnar på SR:s dokumentär om Leonard Cohen. Den finns även att lyssna på näår man vill:
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=816657&BroadcastDate=&IsBlock=1

Han har nått en publik med sina ord och sin röst; "Golden Voice" . Intervjuen är bra redigerad.
I dag har vi ätit muikor stekta med broccoli och lök och morot och pot. Dessert med cocosflingor och riven vit choklad över en bädd av hallon och blåbär. Med glass överst. Till kaffe.
Jag har eldat upp torra grena fr en fläderbuske och det jag klippt fr äppelträden. Hämtat lördagstidningarna. Tagit promenad med sällskap av "Morsan" dvs vår katt som går med mig vart jag går. Tidigare hörde jag en dramatiserad "dokumentär" om vad är en våldtäkt. Radion ger mig många in-utblickar i ett samhälle, som inte är vårt här. Vi lever i en skyddad värld nästan. Dock har vi börjat låsa ytterdörren för natten. Varför?
På efternatten knakar det i golvet och knäpper lite här och där i köket, jag undrar om det faktiskt kan göra det utan att någon person går i köket.
Har kärleken förändrats? frågar hon Leonard C. 71 år.
För mig har nog kärleken förändrats också. Från det vilda sökandet efter sex och närhet på 80-90 talet. Till en trygg närvaro och kontakt med min kvinna, som alltid finns här.

No comments: