Sunday, November 11, 2007

Bokmässa

Bokmässa i Mariehamn:Ett trettiotal bokutställare trängs i Lyséet från 11.00-16.00 en snöregnig novemberlördag. Fram till kl 12.30 kommer in ett tiotal besökare, därefter ökar antalet till tredubbelt flera. Nya Åland kommer med Linnea och en fotograf, Gamlan har även någon journalist som skriver om en liten skrivar övning, där även jag deltar med en treminutare om morgonens händelser med et stopp för att ta in en flicka som skulle med Alfågeln. Hennes farmor hade fått punktering, kört på en stor sten. Jag säljer ytterligare några böcker och köper även två. En loggbok och en gammal antologi från -83.
En laxsoppa blir min lekamliga föda plus en mugg kaffe. Totalt ekonomisk utdelning blir plus minus noll. Kommer även hem med en räkning på 1000 euro för båtmotorrenovering.
Lasse gör mig sällskap på färjan hem, resan blir snabbare och jag överraskas att vi redan kommit till Lappo strax efter sju i regnmörkret. Hemma väntar Raija med vin och getostar och efter midnatt får jag farsdagspresenten:Nattskjorta i mörkblått siden. Natten är i siden och kyssar.

No comments: